Vuosi 2009 loppui kovin nopeaa - kaksi viimeistä tapahtumaa on vielä käsittelemättä (16.10.09 HIHS & 29.11.09 SiRa) kun jo uusien kuvausreissujen suunnittelut pukkaavat päälle.

Pääsääntöisesti "olen lomalla" aktiivisista kuvatouhuista vappuun asti. Ennen vappua olen katsellut kalenteriini muutamat ravit tammi-helmikuussa ja Kiuruveden orinäyttelyt maaliskuun alussa. Toivottavasti autotiet sulavat vappuun mennessä - mikäli näin käy olen 2.5. Rautalammilla kansallisissa esteratsastuskilpailuissa. Rautalammin reissusta eteenpäin alkaa varsin kiivas tahti kuvauskeikkojen suhteen, johon kuuluvat mm. kotikisat Iisalmessa. Tänä vuonna on mukana taas tauon jälkeen kouluratsastus esteratsastuksen lisäksi. Kuvaustahti helpottaa heinäkuun alun jälkeen aina elokuun alkuun asti.

TILAUSKUVAUKSIA KANNATTAA VARATA AJOISSA. Kesälleni on suunniteltu vasta hevostapahtumat (joiden määrä kyllä kasvaa tapahtumapäivämäärien varmistuessa...) ja rockfestivaalit, joihin aktiivisesti olen myös tänä vuonna osallistumassa (Provinssirock Seinäjoella 18.-20.6.2010, Ruisrock 9.-11.7.2010 sekä kaikista varmin festivaali minun kalenterissani, Ilosaarirock 16.-18.7.2010).

Mikäli tänä vuonna minua ei ulkopuoliset palkkaa töihin täytynee minun itse tehdä rahani. Tämä tietää siis paljon, paljon, paljon valokuvausta. Raha tuleekin tarpeeseen, sillä ostoslistalleni ensimmäiseksi on sijoittunut uusi objektiivi, Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM. Tällä "kuusenjalalla" (ystäväni nimitys kys. objektiiville) on hintaa kuitenkin 700e. Haaveina olisi Nikonin oma vastaavanlainen objektiivi, muttei opiskelijabudjetilla pysty vielä sellaisia hankkimaan.

Tsekkaa myös vuoden 2010 alustava kuvauskalenteri täältä.